keskiviikko 11. tammikuuta 2012

Puu uusiutuu

Kanssani täällä jossain asustaa mieheke ja yksi pieni karvainen kissakaveri.


Oon Muru ja tykkään muovipusseista        



Murulla on ollut jo pitkään yksi pieni toive, joka on ollut mun listalla jo kohtuu kauan.
Olen aikoinaan, n. seitsemän vuotta sitten ostanut Huuto.netistä Murulle vähän käytetyn, siistikuntoisen raapimapuun, joka silloin muistaakseni maksoi vain 40 € (uudet hyvät puut kun voivat maksaa satojakin euroja! ) Nyt on kuitenkin se tilanne, ettei Muru siitä juuri tuollaisena hyödy. Narut on poikki ja kynnet ei teroitu.


Surkeassa kuosissa

 Mietin pitkään ja selailin nettikauppoja miettien, miten saisin uudistettua Murun puuta niin, ettei tarvitsisi maksaa mansikoita ja vielä niin, että onnistuisi helposti pyörätuolista käsin tehtäväksi. Haasteellista.  Minulla kun ei ole mitään tietoa tuon olemassa olevan puun alkuperästä. Tiesin siis puusta vain mitat ja rakenteen.

Otin pienoisen riskin tilatessani eräästä lemmikkitarvikkeita myyvästä nettikaupasta kaksi 40 cm sisal-narulla päällystettyä tolppaa, jotka kuvan perusteella näyttivät samalta kuin vanhat huonoksi mennee tolpat. Ei voinut muuta kuin odottaa ja katsoa kuinka käy.




Tänään se sitten vihdoin tapahtui: Puhelin piippasi ilmottaen paketin saapuneen matkahuoltoon. Hain sen.
Mystinen loota...

 Avasin laatikon ja ilokseni huomasin, että laatikossa oli juuri sellaisia tolppia kuin olin ajatellutki.
...Ja sen sisältö




Ei muuta kuin hommiin ja muutama tunti siinä sitten vierähtikin, mutta valmista tuli.

Onks tää muka mun?

Puu näyttää nyt kuin uudelta, vai mitä sanotte? Kaikenkaikkiaan puun uusimiseen tarvittiin vain aikaa, ruuvimeisseliä ja uudet tolpat. Kokonaishinta kohosi 30€:oon, sanoisin edulliseksi diiliksi.






Kuten kuvista näkyy, myös Muru on hyväksynyt uudistetun puunsa. Paras kiitos tehdystä työstä.

Mitä opimme tästä?
Kannattaa ajatella ekologisesti ja kierrättää vanhaa niin pitkään kuin mahdollista, se säästää rahaa!


2 kommenttia:

  1. No, hei vähänks sul on käteviä ja ekologisia laumanjäseniä, vaik en muuten mitään ymmärräkään tollasen puun käyttötarkotuksesta..

    Zeco

    VastaaPoista